Wauw, wat super fijn!!

Bedankt voor je donatie. Dankzij deze bijdrage kunnen we nog meer kindjes en ouders helpen!

STICHTING FIEKE

Wij maken Fieke Dekentjes voor de NICU afdelingen. Ieder kindje dat wordt geboren en op de NICU terecht komt krijgt een pakketje wat bestaat uit een Fieke Dekentje en een Geurdoekje. Wij doen dit m.b.v. vrijwilligers en d.m.v. donaties.

OVER STICHTING FIEKE

Wij zijn Meike en Lieke, moeder en tante van Fieke. Fieke kwam op 24 april 2015 ter wereld na een zwangerschap van 27 weken. Een klein, dapper meisje. En met haar 1170 gram heel kwetsbaar.

We genoten volop van Fieke. Helaas kreeg ze na twee weken een infectie en overleed ze op 8 mei 2015.

Hoe zorgelijk haar situatie ook was, Fieke’s overlijden kwam heel onverwachts. Een groot verdriet.

VOOR DE ALLERKLEINSTE

Na haar geboorte lag Fieke in de couveuse onder een zelfgemaakt dekentje. Al snel kregen we het idee om andere couveusekindjes en hun ouders te helpen met kleurrijke dekentjes, het Fieke Dekentje.

Met onze naaimachines, vrolijke stofjes, chocolade en tissues in de aanslag gingen we aan het werk. Met een lach en een traan….

Onze Fieke Dekentjes brengen kleur op de NICU afdeling in het ziekenhuis. En geven we de kindjes en hun ouders een herinnering aan een speciale periode.

FIEKE-PAKKETJES

Wij maken Fieke-pakketjes voor de allerkleinste kindjes. Geboren voor 32 weken en liggend in de couveuse op een NICU afdeling. Een pakket bestaat uit een vrolijk Fieke Dekentje en een kleurrijk Geurdoekje.

Het Fieke Dekentje geeft warmte en geborgenheid. Het Geurdoekje zorgt voor binding. Ouders dragen het Geurdoekje op het lichaam. Daarna wordt het doekje onder het hoofd van het kindje gelegd. Zo is de geur van de ouders dicht bij het kindje.

CADEAU VAN FIEKE

De Fieke-pakketjes zijn gemaakt met veel liefde en helemaal gratis.

Het is een cadeautje van Fieke

ZIEKENHUIZEN

Op dit moment maken deze ziekenhuizen gebruik van de Fieke Dekentjes:

Tilburg

Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis

Veldhoven

Maxima Medisch Centrum

's-Hertogenbosch

Jeroen Bosch Ziekenhuis

Maastricht

Maastricht Universitair Medisch Centrum

Diakonessenhuis Utrecht

Rotterdam

Franciscus Gasthuis

Helmond

Elkerliek

Groningen

Martini Ziekenhuis Groningen

Groningen

Universitair Medisch Centrum Groningen

Eindhoven

Catharina Ziekenhuis Eindhoven

MAAK EEN DONATIE

De Fieke-pakketjes zijn een cadeautjes voor de kleintjes en hun kersverse ouders.

Om dit mogelijk te maken, werken we met vrijwilligers, sponsoring en donaties. Draag je Stichting Fieke een warm hart toe?

Je helpt ons enorm met een donatie. Voor €5,- kun je al een kindje blij maken!

DONEER FISCAAL AFTREKBAAR

Wil je Stichting Fieke voor langere tijd financieel steunen? Dat is heel welkom!

Als je tenminste vijf jaar lang een vast bedrag per jaar schenkt en we dit samen vastleggen in een schenkingsovereenkomst, dan is de gehele gift aftrekbaar voor de inkomstenbelasting. Dit belastingvoordeel geldt voor zowel particulieren als bedrijven. Doet u een donatie namens een B.V. of N.V.? Dan mag u de gift tegen 150% in aftrek nemen op uw winst in de vennootschapsbelasting. Stichting Fieke is namelijk erkend als een Algemeen Nut Beogende Instelling (ANBI).

Zekerheid op lange termijn.

Voor ons geeft een vaste bijdrage van meerdere jaren meer zekerheid op langere termijn. Dat is belangrijk om de allerkleinste kindjes en hun ouders te blijven steunen.

Als stichting geeft het ons de ruimte om een sluitende begroting en toekomstplannen te maken.

Help mee!!

Ben je handig met een naaimachine, werk je graag met vrolijke stofjes en spreekt dit mooie doel je aan? Word dan vrijwilliger bij Stichting Fieke en ga thuis aan de slag. Heb je zelf leuke stofjes in huis, gebruik ze gerust. Wij kunnen je ook materiaal toesturen.

Kom zelf in actie!

Heb je een goed idee om geld in te zamelen voor Stichting Fieke? We horen graag van je.

Werkbeschrijving

Is het maken van een Fieke Dekentje of Fieke Geurdoekje moeilijk? Wel nee joh, als je onze werkbeschrijving volgt komt het helemaal goed!!

Corona mondkapjes

Foto’s

NIEUWS

Volg ons op Facebook en Instagram om op de hoogte te blijven.

Dit bericht is alleen zichtbaar voor beheerders.
Probleem met het weergeven van Facebook berichten. Back-up cache in gebruik.
Klik om de fout te tonen
Fout: Error validating access token: The session has been invalidated because the user changed their password or Facebook has changed the session for security reasons. Type: OAuthException

2 weeks ago

Het is Babyloss Awereness Week ☆Iedere dag, en deze week nog iets vaker denken we aan Fieke♡Hoe ze ons leven is ontglipt.Maar vooral aan wat ze ons gegeven heeft 😊Dat kleine dappere meisje heeft heel wat teweeg gebracht. Zoveel cadeautjes gemaakt voor andere kleine kindjes.Deze week staan wij stil bij alle kleine mini sterretjes en in het bijzonder ons eigen stralende sterretje 💫 ... Bekijk meerZie minder